Monday, 16 September 2019

۲۰ مشکل جدی که برخی از کتاب های خودآموز زبان دارند!

اين مقاله درباره چيزهايي است که من از خواندن و نوشتن کتاب خودآموز زبان انگليسي در طول اين دو هفته ياد گرفتم (چيزهايي که حتي با سال ها بازبينيِ عناصر آموزش زبان انگليسي درنيافته بودم) درواقع اين مقاله درباره اين است که چه عناصري براي خود آموزي زبان آموزان مفيد است.
کتاب اÙ?Ú¯Ù?Û?سÛ?

1- چک کردن جواب ها خيلي آسان است (به هر روشي اشتباه است)

گفتن اين موضوع ممکن است عجيب به نظر برسد و حتي عجيب تر شروع اين مقاله با اين موضوع است، اما من فکر مي کنم اين نکته نشان دهنده بزرگترين مشکل خودآموزي است. اگر از من بخواهند که بدترين راه ممکن براي خود آموزي را بيان کنم خواهم گفت:
  • تا جايي که مي توانيد با سرعت تمرين کنيد.
  • جوابهايتان را در سريعترين زمان ممکن چک کنيد
  • سريعاً به صفحه بعد (و بخش بعدي) برويد
  • سريعاً آن چيزي را که آموخته ايد فراموش کنيد.
اين دقيقا همان چيزي است که کتاب هاي خودآموز براساس آن طراحي شده اند. من صادقانه مي توانم بگويم که من در کلاس هايم هرگز اين کارها را انجام نمي دهم. در عوض، کارهاي زير را انجام مي دهم:
  • اصلاح کردن
  • راهنمايي دانش آموزان در رابطه با شروع چک کردن و بررسي جوابهايشان
  • خواستن از دانش اموزان براي پيدا کردن جوابهايشان (دريک متن، در اينترنت، در يک متن توضيحي درباره گرامر و غيره )
من نمي فهمم چرا انواع راه هاي موثر در چک کردن جواب ها در کتاب هاي خودآموز مورد استفاده قرار نمي گيرد. همچنين يک راه براي بررسي پاسخنامه به شکل سخت تر از معمول وجود دارد، که اين هم نشان دهنده فقدان تاکيد بر يادگيري واقعي دانش آموزان است. اين سخت بودن به اين دليل است که بايد نگاه اجمالي به صفحات انداخت تا مثلاً متوجه شد معني”23/b” در پاسخنامه و از نظر زبان چيست. در حالي که قرار دادن جمله “23/ انواع مختلفي از پنير موجود است” هم چک کردن را آسان تر مي کند و هم به ياد دانش آموزان مي آورد که چه چيزي را مطالعه مي کنند (در صورتي که 23:b بدون يادآوري کلمات و جملات است)
...
ادامه مطلب را در لينک اصلي زير بخوانيد:
براي مطالعه ادامه متن بر روي لينک اصلي زير کليک کنيد:

No comments:

Post a Comment